ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი
იხილეთ აკადემიური კალენდარი ბმულზე, სადაც სასწავლო წლებისა და სემესტრების მიხედვით მოცემულია მნიშვნელოვანი თარიღები:
აკადემიური კალენდარი
ელექტრონული ფოსტის პაროლის აღდგენის წესი:
უნივერსიტეტის ელფოსტის/არგუსის პაროლის აღდგენისათვის სტუდენტმა უნდა დაწეროს განცხადება, განცხადებას თან დაურთოს პირადობის ასლი და პერსონალური ელფოსტის გამოყენების საშუალებით გამოაგზავნოს: argus@iliauni.edu.ge
ასევე პაროლის აღდგენა შესაძლებელია უნივერსიტეტის E 215 ოთახში.
გთხოვთ, თან იქონიოთ პირადობის მოწმობა.
შიდა მობილობა, როგორც წესი, სემესტრის ბოლოს ცხადდება ხოლმე, ვადებისა და მოთხოვნების შესახებ დეტალები გამოქვეყნდება არგუსის სიახლეების ველში. მობილობისთვის განცხადების დაწერა მოგიწევთ, თუ ერთი ფაკულტეტიდან მეორეზე გადადიხართ. განცხადება მობილობის ვადებში უნდა დაწეროთ ფაკულტეტის ცვლილების შაბლონით, ხოლო თუ ერთი ფაკულტეტის შიგნით გსურთ პროგრამის ცვილება, მაშინ პროგრამის ცვლილების შაბლონით. თვალი ადევნეთ სიახლეებს რომ არ გამოგრჩეთ.
სემესტრის დაკარგვა/დამატება დამოკიდებულია კრედიტების თავსებადობაზე.
მობილობაზე დადებითი პასუხის შემთხვევაში, ფაკულტეტი შეგიდგენთ კრედიტების თავსებადობის დასკვნას, სადაც მოცემული იქნება რამდენი საგანი/კრედიტი გიღიარდებათ და რამდენი გექნებათ გასავლელი ხარისხის მინიჭებისთვის საჭირო კრედიტების მოსაპოვებლად.
შიდა და გარე მობილობის კონკურსში ეროვნული გამოცდების ქულებით მონაწილეობთ, ამიტომ ჩარჩენილი საგნები მობილობის პროცესში ხელს არ შეგიშლით.
გარე მობილობის უფლების მოპოვება სპეციალურ პორტალზე რეგისტრაციით ხდება (https://students.emis.ge/). მობილობის კონკურსში ეროვნული გამოცდების ქულებით მონაწილეობთ. როგორც წესი, გარე მობილობა სემესტრის ბოლოს ცხადდება ხოლმე. გარე მობილობას განათლების მართვის საინფომაციო სისტემა კურირებს, ამიტომ მობილობის ვადები და პირობები განთავსდება მათ ვებ გვრდზე: emis.ge მობილობის უფლების მოპოვების შემდეგ მოგიწევთ შიდაუნივერსიტეტო რეგისტრაციის გავლა და გარკვეული დოკუმენტების წარმოდგენა მიმღებ უნივერსიტეტში, რასთან დაკავშირებითაც ინფორმაცია გამოქვეყნდება უნივერსიტეტის ვებ გვერდზე. გაითვალისწინეთ, რომ წინასწარ ცნობილი არ არის რომელი უნივერსიტეტები, რომელ საფეხურებსა და პროგრამაზე გამოაცხადებენ მიღებას, აღნიშნული უშუალოდ მობილობის პერიოდისთვის ხდება ცნობილი.
მობილობის შემდგომ, თუ რომელი კურსიდან გააგრძელებთ სწავლას, დამოკიდებულია კრედიტების აღიარებაზე. კრედიტების თავსებადობის დასკვნას მობილობის უფლების მოპოვების შემდგომ, შიდასაუნივერსიტეტო რეგისტრაციისთვის თქვენ მიერ წარმოდგენილი დოკუმენტების საფუძველზე შეგიდგენენ კურიკულუმის ექსპერტები. კრედიტების თავსებადობის დასკვნაში იქნება მითითებული რამდენ საგანს ჩაგითვლიან და რამდენი გექნებათ გასავლელი ხარისხის მინიჭებისთვის საჭირო კრედიტების დასაგროვებლად.
აკადემიური შვებულების შესახებ სემესტრის ნებისმიერ დროს შეგიძლიათ განცხადების დაწერა, განცხადებას თან უნდა ერთვოდეს შვებულების აღების მიზეზთან დაკავშირებული შესაბამისი დოკუმენტი.
აქვე შეგახსენებთ, რომ აკადემიური შვებულების აღება შესაძლებელია:
თუ აღნიშნულ კრიტერიუმებს ვერ აკმაყოფილებთ, შეგიძლიათ ისარგებლოთ სტატუსის შეჩერებით, თუმცა სტატუსის შეჩერებისთვის განცხადების დაწერას თავისი ვადები აქვს და მხოლოდ სემესტრებს შორის შუალედსა და სწავლის დაწყებიდან ორი კვირის ვადაშია შესაძლებელი. სტატუსის შეჩერებას არ სჭირდება რაიმე მიზეზის ან ცნობის წარდგენა. ორივე შემთხვევაში აკადემიური შვებულებითა და სტატუსის შეჩერებით სტუდენს შეუძლია ისარგებლოს მაქსიმუმ 5 წლის მანძილზე. ამ 5 წლის განმავლობაში, როცა გადაწყვეტთ სტატუსის აღდგენას, სემესტრის დაწყებამდე არაუგვიანეს ერთი კვირით ადრე უნდა დაწეროთ განცხადება სტატუსის აღდგენაზე შესაბამისი შაბლონით.
სტატუსის შეჩერებაზე განცხადება იწერება არგუსიდან სტატუსის შეჩერების შაბლონით სემესტრებს შორის შუალედსა და სემესტრის დაწყებიდან ორი კვირის ვადაში. სტატუსის შეჩერებას რაიმე მიზეზის ან ცნობის წარდგენა არ სჭირდება.
თუ სტატუსის შეჩერებიდან/აკადემიური შვებულების აღებიდან არ გასულა 5 წლიანი ვადა, სტატუსის აღდგენაზე განცხადება უნდა დაწეროთ არგუსიდან შაბლონით ,,სტუდენტის სტატუსის აღდგენა” სემესტრებს შორის შუალედში, თუმცა სწავლის დაწყებამდე არაუგვიანეს ერთი კვირით ადრე. თუ არგუსზე გიფიქსირდებათ ფინანსური დავალიანება სრულად უნდა დაფაროთ რათა სტატუსის აღდგენა მოხდეს (ასეთ დროს დავალიანების დაფარვასთან ერთად აუცილებელია განცხადების დაწერაც).
კონკრეტულად რამდენი თვის დავალიანების დროს ხდება სტატუსის შეჩერება წინასწარ დადგენილი არ არის, შესაბმისი სამსახური თითოეული სტუდენტის საკითხს განიხილავს ინდივიდუალურად. დამატებითი დეტალებისთვის მიმართეთ ფინანსურ სამსახურს: billing@iliauni.edu.ge
აღნიშნულისთვის განცხადება უნდა დაწეროთ არგუსიდან შაბლონით ,,ადმინისტრაციის ხელმძღვანელს სწავლის საფასურთან დაკავშირებით’’ და განიხილავენ.
აკადემიური შვებულებისა და სტატუსის შეჩერების დროს საგნები უბრალოდ უქმდება, ჩარჩენილად ან ჩაბარებულად არ ითვლება. სტატუსის აღდგენის შემდგომ თავიდან მოგიწევთ საგნების არჩევა.
ცნობის მისაღებად განცხადება უნდა დაწეროთ არგუსიდან შესაბამისი დასახელების შაბლონით. თუ მსგავსი შაბლონი არ მოიძებნა, განცხადების დაწერა შეგიძლიათ თავისუფალი ბლანკის შაბლონით.
ზოგადად, სტანდარტული განცხადების განხილვის ვადა 3-5 სამუშაო დღეა, შესაბამისად, ამ ვადებში აისახება პასუხი განცხადების გვერდით კომენტარის ველში. აღნიშნული ვადის გასვლის შემდგომ განცხადებაზე დამატებითი დეტალებისთვის დაუკავშირდით უშუალოდ ფაკულტეტს: (+995 32) 222 00 09
სახელმწიფოს მიერ დაფინანსებული პროგრამების, ე.წ უფასო ფაკულტეტების სია და ვაკანტური ადგილების რაოდენობა ყოველწლიურად იცვლება და ყოველ წელს თავიდან მტკიცდება სამინისტროს მიერ. ამიტომ რომელ კონკრეტულ სასწავლო წელს ზუსტად რომელ მიმართულებებს დააფინანსებს სახელმწიფო, წინასწარ არ გვაქვს ინფორმაცია. სამინისტროს შესაბამისი ბრძანების მიღების შემდგომ, როგორც წესი, დეტალებს ვაქვეყნებთ ხოლმე ჩვენს ვებ გვერდზე. გთავაზობთ წინა წლის პროგრამების ჩამონათვალს საორიენტაციოდ (ინფორმაცია განახლდება მინისტრის შესაბამისი ბრძანების მიღების პერიოდისთვის):
სახელმწიფოს მიერ სრულად დაფინანსებული საბაკალავრო პროგრამები
როცა თქვენი დიპლომი მზად იქნება, ამის შესახებ ინფორმაციას მიიღებთ არგუსზე ან მეილზე. ამის შემდეგ დიპლომის გატანას შეძლებთ ორშაბათი-პარასკევი 11:00 -17:00 (გარდა უქმე დღეებისა). დიპლომების განყოფილება მდებარეობს ილიაუნის E კორპუსის პირველ სართულზე, კანცელარიის მოპირდაპირე მხარეს E108 ოთახში.
თან იქონიეთ პირადობის მოწმობა ან პასპორტი.
სემესტრის დასრულებიდან დაახლოებით ერთი თვის ვადაში მოგენიჭებათ ხარისხი, რის შემდგომაც დაიწყება დიპლომების დამზადების პროცესი. დიპლომებისა და მათი დანართების დამზადებას რამდენიმე თვე ჭირდება ხოლმე, დამზადების ზუსტი ვადები წინასწარ ცნობილი არ არის, როცა დამზადდება, მიიღებთ შეტყობინებას. დიპლომის დამზადებამდე მის მაგივრად შეგიძლიათ გამოიყენოთ კვალიფიკაციის დამადასტურებელი ცნობა.
ცნობის მისაღებად შეგიძლიათ დაწეროთ განცხადება არგუსიდან შაბლონით ,,ცნობა სასწავლო პროგრამის დასრულების (კვალიფიკაციის მინიჭების) შესახებ.’’
მესამე პირს თქვენ მაგივრად დიპლომის გატანა შეუძლია მხოლოდ მინდობილობის საფუძველზე.
მანტია გაიცემა მხოლოდ კურსდამთავრებულებზე. სტუდენტი კურსდამთავრებულად ჩაითვლება მაშინ, როცა პროგრამის მოთხოვნის შესაბამისად დააგროვებს საკმარის კრედიტებს. თუ სემესტრის დამატება გიწევთ, რომელ სასწავლო წელსაც სწავლას დაასრულებთ, იმ სასწავლო წლის კურსდამთავრებულებთან ერთად შეძლებთ მანტიის გატანას. მანტიის გატანის დეტალებზე მეილზე გამოგეგზავნებათ შეტყობინება.
კურსდამთავრებულთა ცერემონიას რაც შეეხება, დასწრება თავისუფალია და შეძლებთ მოსვლას.
არგუსი არჩევით რეჟიმში სემესტრის დაწყებამდე დაახლოებით ერთი კვირით ადრე ჩაირთვება, ზუსტ ვადებთან დაკავშირებით დეტალები წინასწარ გამოქვეყნდება არგუსის სიახლეების ველში, ამიტომ თვალი ადევნეთ სიახლეებს.
საგნების არჩევის პერიოდისთვის თუ დავალიანება გექნებათ, არგუსზე წვდომა შეგეზღუდებათ და საგნებს ვერ აირჩევთ. არგუსის არჩევითი რეჟიმის დახურვამდე თუ ვერ მოახერხებთ თანხის ჩარიცხვას (დავალიანების დაფარვის შემდგომ არგუსზე წვდომის აღდგენას გარკვეული დრო სჭირდება) და საგნების არჩევას, სტატუსი შეგიჩერდებათ.
მაინორის არჩევას მეორე კურსიდან შეძლებთ. მაინორთან დაკავშირებული დეტალები იხილეთ ბმულზე:
დამატებითი სპეციალობა (მაინორი)
© 2025 ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი